Bralna pismenost kot izziv in odgovornost
Psihologija branja

Bralna pismenost kot izziv in odgovornost

Devjak, Tatjana, Saksida, Igor

 

Novost s področja bralne pismenosti, in sicer znanstvena monografija Bralna pismenost kot izziv in odgovornost urednikov Tatjana Devjak in Igorja  Sakside.

COBISS ID: 285529856

 


 


Strategije MOTIVIRANJA za branje
Psihologija branja

Strategije MOTIVIRANJA za branje

Sarto, Montserrat

Strategije, ki jih je s sodelavci zasnovala Montserrat Sarto temeljijo na kognitivno – konstruktivističnih spoznanjih. So aktivnosti, zasnovane za delo z literarnimi besedili, ki dolgoročno vodijo k izboljšanju bralne zmožnosti. Za doseganje tega cilja so ključni predvsem motivacija,vzgoja in uporaba igre. Motivacija je eden ključnih pojmov učenja,tudi učenja branja. M. Sarto jo razume kot vzpostavljanje čustvene in intelektualne vezi s konkretno knjigo ter spodbujanje dolgotrajnega pozitivnega odnosa do knjig.

Motiviranje za branje ni enako promociji branja, ki je širši spekter aktivnosti, povezanih s knjigo in ostaja bolj na površini. Pri izvedbi strategije je ključna uporaba igre, ki ima pri bralnomotivacijskih strategijah dvojno vlogo: po eni strani je močan motivacijski faktor, po drugi strani pa udeležencu daje tiso avtonomnost, ki jo potrebuje, da lahko sam eksperimentira s sestavljanjem pomenov prebranega literarnega besedila.

M. Sarto še posebej izpostavi pomen izobraževanja in evalvacije ob koncu izvedbe posamezne strategije, ki naj bi bila čimbolj iskrena in usmerjena v izboljšanje izvedbe. S tem se potrjuje, da je izvedba strategij za udeležence sicer igriva, a hkrati zelo poglobljena, in da predpostavlja premišljeno in vnaprej pripravljeno mediatorsko delovanje, ki ga opravijo motivatorji.

COBISS ID: 281311744